Update

Har varit lite dålig här de senaste dagarna....
I fredags på Solna red jag en häst som heter Tobiasse. Har suttit på honom en gång förut, för ca 1,5 år sen. Jag tyckte att han var väldigt svår att rida, men bra träning såklart ;)
Han ville gärna bli häg och spänd i nacken och springig, brukar normalt sett ha ganska lätt för just den typen av hästar. Men nu så var det en riktig utmaning. Det kändes först som att han var känslig i munnen, men sen så märkte jag att man var tvungen att hålla rätt "hårt" i honom. Fick honom aldrig så rund och låg som jag ville, så var lite besviken först. Men inte längre, för jag vet att det förbättrades under passens gång och även fast han var rätt hög och spänd så var han inte över tygeln liksom. Och min ridlärare sa att det var bra jobbat, för hon vet hur han kan gå.

I lördags var jag till Segersta för att följa med Anna och Wolfman på tävling! Vi var till Katrineholm och dom red LA:4 och MSVC:2. Det var hans tredje och fjärde start i livet och de senaste tävlingarna var i augusti, han är 6 år e. Warsteiner.
Han skötte sig bra, väldigt snäll och lätt häst att på tävling! Han var lite spänd i första klassen och tyckte domaren var väldigt läskig och bokstäverna med blommor på var också farliga. Så dom fick lite missar pga det, men jag tyckte han såg fin ut emellanåt! 58%
Nästa klass var han mycket mer avslappnad och såg riktigt fin ut! Spände till lite på banan men inte som tidigare. De fick 62,89% alltså 4 procent bättre och ett första kval till msv:b! Så det var roligt :)

I söndags jobbade jag i stallet på överby och sen så ledde jag på knatteridningen. Efter det chillade jag galeet.

Igår red jag lektion på Darco efter skolan. Han kändes ganska fin i början, men gick inte fram riktigt. Vi jobbade mycket med travkvalitén. Och han blev så galet fin mot slutet!!! Jobbade lite mellanskritt och försökte få honom att inte gå och nicka med huvudet. Och det blev bra och då blev också galoppen väldigt bra! Jättefin var han och jag kunde göra fina 10metersvolter och svänga och han var fin och galopperade bra! Traven blev också asbra! :)) Så himla roligt! Känns som att allt är möjligt just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0