Segersta

Idag så förutom de vanliga sakerna, red jag först fram D2.
Kändes helt okej, tyckte att han svarade bra för skänkeln, men i övergångarna tog han tag i bettet lite. Så jag gjorde massa övergångar, vissa blev bra och vissa blev sämre. Det känns ju väldigt bra när man bara rider på i traven eller galoppen, men när man ska minska eller sakta av så stretar han emot lite.

d2

Sen red jag på Jimmy. Det kändes faktiskt väldigt bra! Gjorde massa övergångar med honom också, han svarar ju bra tillbaka, men lite sämre framåt. Men idag tyckte jag att det funkade. Vågade rida mer idag tror jag, än vad jag har gjort tidigare. Man blir ju lite nervös av att sitta på en sån fin häst ;) Avslutade med att trava lite cavaletti, då var det svårt att hänga med i traven haha.

jimpan

Efter vi var klara red jag en stund på Donna Zessin med kandar på. Gick sådär. I början var hon lite stark och kort i halsen. Sen så var det lite av och på. Ibland kändes hon jättefin och ibland blev hon stark. Jag måste orka rida hela tiden, så funkar det hela tiden.

zessan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0