Programridning på Solna 20/1

Ja som ni ser på rubriken red vi program igår på Solna. Vi red LB:1 och jag hade Glitz :)
Jag knoppade tillochmed haha! tyckte inte att det var okej att sprang runt med sin långa fula man....

På framridningen så kändes han faktiskt lite mer framåt än vad han brukar vara, men han var ju inte direkt så pigg. Började galoppera rätt tidigt, då jag tycker att han kommer igång bättre då. Kändes helt okej innan jag la in vilan (ganska tidigt gjorde jag det). Sen efter det så blev han fett arg på mig, sprang fint och sen stannade han och slängde upp huvudet högt, och sparkade mot skänkeln nån gång också. Jag tror att han tyckte att jag höll lite hårt i honom samtidigt som jag ville att han skulle gå fram. Han krullar ju gärna ihop sig (tar inget stöd och går inte fram alls, men han böjer på nacken).
Då längde jag tyglarna lite, och då blev det bättre, han gick iaf fram och var lite stadigare.
Jag red först i våran grupp.

Och det gick helt okej med tanke på framridningen. Vänd över ridbanan blev inte så bra, där så blev det lite stret när jag ställde om. Serpentinerna blev ganska bra. Mellantraven blev lite mesig, och så blev det en liten taktmiss (jag stämde inte av tillräckligt). Skritten var helt okej. Första galoppen så blev han lite öppen i fattningen, och volten blev lite liten, men mellangaloppen blev ganska bra. Nästa galopp kändes mycket bättre, men där blev avbrottet från mellangaloppen jättedåligt så det blev stopp haha.
Dock så satt jag så jävla dåligt hela programmet, skänklarna viftar och ja jag vet inte vad. Dessutom blev tyglarna lite glappiga, då jag var rädd att han skulle börja bråka igen.

Men alltså det är egentligen inte alls bra att jag rider  på honom.... Min sits blir så himla dålig och så är det nog inte så skönt för honom... Men han är ju så mysig!
Har en film som jag kanske laddar upp om jag hittar kamerasladden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0