solna

Idag hade vi markarbete med lite bockar och cavaletti. Och jag fick rida på Rio, det var skojigt, inte igår jag red på honom senast! :)
Han har tydligen inte hoppat så mycket den senaste tiden och det märktes, han tyckte det var superkul och var jättestark haha.
Själv övningen gick inte så bra, var mycket lydnad, hoppa över en bock och sen sakta av till trav och trava över bommar. Just det klarade jag inte en gång hahah. fick styra in i väggen nån gång och säga till honom ordentligt för att han skulle lyssna. Några små skutt kändes ändå helt okej. Och man blir ju ändå så glad när hästen är helt överlycklig!
I slutet så sa Nina att jag skulle jobba ner honom på en volt när han sprang fort, och han blev så hiimla fin då!! Hade värsta trycket och han travade och galopperade fiint och kändes fin i formen om än lite stark. Då ville jag rida en timme dressyr haha.
Han är så himla go den hästen, tycker om honom :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0